Wewnętrzny system zarządzania jakością w podmiocie medycznym – ujęcie praktyczne

Opis i program

Wykładowca

Informacje organizacyjne

Opis

Szkolenie – Wewnętrzny system zarządzania jakością w podmiocie medycznym.

Wewnętrzny system zarządzania jakością po raz pierwszy określony w ustawie o jakości w ochronie zdrowia, obowiązuje podmioty wykonujące działalność leczniczą na podstawie umów o udzielania świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych – z NFZ.

System obejmuje sferę zarówno związaną z działalnością kliniczną jak i konsumencką (badanie opinii pacjenta).

Podczas szkolenia omówimy wymagania ustawodawcy, zidentyfikujemy obszary budzące wątpliwość interpretacyjną i postaramy się wykorzystać doświadczenia własne, a także już posiadane dokumenty usprawniające procesy kreowania działań mających wpływ na jakość w podmiocie leczniczym.

Do kogo skierowane jest szkolenie?

  • Pełnomocników ds. jakości

  • Dyrektorów ds. jakości i spraw organizacyjnych

  • Kadry medycznej i niemedycznej, która uczestniczy w procesach budowania jakości w ochronie zdrowia

Program

  • 1. Art. 18 ustawy i co z niego wynika?

    Odniesienie się do zapisów ustawy, o czym faktycznie mówią lub czego nie uwzględniają

  • 2. Jak określić WSZJ w danym podmiocie?

    Omówienie już stosowanych praktyk lub propozycji w zakresie określenia WSZJ w danym podmiocie

  • 3. W jaki sposób potwierdzić, że WSZJ wdrożono?

    Przykłady, propozycje potwierdzenia o wdrożeniu WSZJ w podmiocie

  • 4. Obowiązki podmiotu leczniczego w ramach WSZJ:

    a) identyfikacja ryzyka wystąpienia zdarzeń niepożądanych i zarządzanie tym ryzykiem,
    b) identyfikacja obszarów priorytetowych dla poprawy jakości i bezpieczeństwa udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej – jak i na podstawie jakich przepisów, źródeł, wytycznych je określić?,
    c) określenie kryteriów i metod potrzebnych do zapewnienia skutecznego nadzoru nad jakością i bezpieczeństwem udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej,
    d) okresowe monitorowanie i ocenianie jakości i bezpieczeństwa (…),
    e) monitorowanie zdarzeń niepożądanych,
    f) zapewnienie dostępu do szkoleń mających na celu podnoszenie kwalifikacji i wiedzy personelu,
    g) prowadzenie badania opinii i doświadczeń pacjentów – projekt rozporządzenia z 2.08.2024 r.

    Omówienie zadań w oparciu o doświadczenia i praktyki własne i stosowane w innych podmiotach.

  • 5. Zespoły i Pełnomocnicy ds. Jakości (i Praw Pacjenta).

    Rola Pełnomocników, Zespołów ds., w kontekście zakresów działań jakie nakłada ustawodawca na podmioty lecznicze.

Koordynator szkolenia

W przypadku pytań prosimy o kontakt:

ikona kontaktu

Joanna Ajdys

Wykładowca

Ewa Momot

Dr nauk o zdrowiu, MBA, prawnik. Praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w ochronie zdrowia (NFZ, Urząd Marszałkowski, duże placówki medyczne).
Nadzorowała realizację ponad 5000 umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych; opiniowała kilkaset wniosków aplikujących o dofinansowanie ze środków europejskich.
Przygotowała kilkaset aktów prawa miejscowego; Brała udział w wielu kontrolach i audytach w jednostkach ochrony zdrowia. Aktualnie Pełnomocnik ds. Jakości i Praw Pacjenta w szpitalu.

Informacje Organizacyjne

  • Szkolenie w godzinach 10:00 - 13:00

  • Szkolenie on - line - poznaj korzyści

  • Co będzie Państwu potrzebne na szkoleniu on-line?

  • Potwierdzenie. Link do szkolenia

  • Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia

  • Materiały dydaktyczne

  • Płatność

  • Kontakt z koordynatorem szkolenia

obraz szkolenia

Szkolenie na zamówienie.

Jeżeli jesteś zainteresowany tym szkoleniem, skontaktuj się z nami!

Telefon: 735 884 001
Telefon: 735 884 005
Mail: biuro@edudirect.pl

Dołącz do grupy na Facebooku