Wewnętrzny system zarządzania jakością w podmiocie medycznym – ujęcie praktyczne
Opis
Szkolenie – Wewnętrzny system zarządzania jakością w podmiocie medycznym.
Wewnętrzny system zarządzania jakością po raz pierwszy określony w ustawie o jakości w ochronie zdrowia, obowiązuje podmioty wykonujące działalność leczniczą na podstawie umów o udzielania świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych – z NFZ.
System obejmuje sferę zarówno związaną z działalnością kliniczną jak i konsumencką (badanie opinii pacjenta).
Podczas szkolenia omówimy wymagania ustawodawcy, zidentyfikujemy obszary budzące wątpliwość interpretacyjną i postaramy się wykorzystać doświadczenia własne, a także już posiadane dokumenty usprawniające procesy kreowania działań mających wpływ na jakość w podmiocie leczniczym.
Do kogo skierowane jest szkolenie?
-
Pełnomocników ds. jakości
-
Dyrektorów ds. jakości i spraw organizacyjnych
-
Kadry medycznej i niemedycznej, która uczestniczy w procesach budowania jakości w ochronie zdrowia
Program
1. Art. 18 ustawy i co z niego wynika?
Odniesienie się do zapisów ustawy, o czym faktycznie mówią lub czego nie uwzględniają
2. Jak określić WSZJ w danym podmiocie?
Omówienie już stosowanych praktyk lub propozycji w zakresie określenia WSZJ w danym podmiocie
3. W jaki sposób potwierdzić, że WSZJ wdrożono?
Przykłady, propozycje potwierdzenia o wdrożeniu WSZJ w podmiocie
4. Obowiązki podmiotu leczniczego w ramach WSZJ:
a) identyfikacja ryzyka wystąpienia zdarzeń niepożądanych i zarządzanie tym ryzykiem,
b) identyfikacja obszarów priorytetowych dla poprawy jakości i bezpieczeństwa udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej – jak i na podstawie jakich przepisów, źródeł, wytycznych je określić?,
c) określenie kryteriów i metod potrzebnych do zapewnienia skutecznego nadzoru nad jakością i bezpieczeństwem udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej,
d) okresowe monitorowanie i ocenianie jakości i bezpieczeństwa (…),
e) monitorowanie zdarzeń niepożądanych,
f) zapewnienie dostępu do szkoleń mających na celu podnoszenie kwalifikacji i wiedzy personelu,
g) prowadzenie badania opinii i doświadczeń pacjentów – projekt rozporządzenia z 2.08.2024 r.
Omówienie zadań w oparciu o doświadczenia i praktyki własne i stosowane w innych podmiotach.
5. Zespoły i Pełnomocnicy ds. Jakości (i Praw Pacjenta).
Rola Pełnomocników, Zespołów ds., w kontekście zakresów działań jakie nakłada ustawodawca na podmioty lecznicze.
Koordynator szkolenia
W przypadku pytań prosimy o kontakt:

Joanna Ajdys
Telefon: 735 884 001
Mail: joanna@edudirect.pl
Wykładowca
Ewa Momot
Dr nauk o zdrowiu, MBA, prawnik. Praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w ochronie zdrowia (NFZ, Urząd Marszałkowski, duże placówki medyczne).
Nadzorowała realizację ponad 5000 umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych; opiniowała kilkaset wniosków aplikujących o dofinansowanie ze środków europejskich.
Przygotowała kilkaset aktów prawa miejscowego; Brała udział w wielu kontrolach i audytach w jednostkach ochrony zdrowia. Aktualnie Pełnomocnik ds. Jakości i Praw Pacjenta w szpitalu.
Informacje Organizacyjne
-
Szkolenie w godzinach 10:00 - 13:00
-
Szkolenie on - line - poznaj korzyści
-
Co będzie Państwu potrzebne na szkoleniu on-line?
-
Potwierdzenie. Link do szkolenia
-
Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
-
Materiały dydaktyczne
-
Płatność
-
Kontakt z koordynatorem szkolenia