Podatki PIT, CIT i VAT oraz składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne – najnowsze zmiany, projektowane zmiany od 1.01.2025 oraz bieżące problemy i zagadnienia

Opis i program

Wykładowca

Informacje organizacyjne

Opis

Szkolenie on-line – Podatki PIT, CIT i VAT oraz składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne – Najnowsze zmiany, projektowane zmiany od 1.01.2025 oraz bieżące problemy i zagadnienia

Do kogo skierowane jest szkolenie?

  • Pracowników działów księgowych oraz finansowych

  • Doradców podatkowych

  • Właścicieli i pracowników biur rachunkowych

  • Osoby chcące pogłębić swoją wiedzę z zakresu podatku PIT, CIT, VAT oraz ubezpieczeń zdrowotnych i społecznych

Program

  • I. „Wakacje składkowe” dla przedsiębiorców od 1 listopada 2024 r., wprowadzenie możliwości nieopłacania składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku, warunki stosowania, zasady rozliczeń.

  • II. Wprowadzenie, od 1 stycznia 2025 r., obowiązku składania JPK_CIT (JPK_KR_PD i JPK_ST_KR) po zakończeniu roku podatkowego (obrotowego) bez wezwania ze strony urzędu skarbowego, dla wybranych kategorii największych podatników podatku dochodowego od osób prawny.

  • III. Projektowane zmiany od 1 stycznia 2025 r.

    1. „Kasowy PIT” wprowadzenie możliwości wyboru przez przedsiębiorców kasowej metody rozliczania przychodów i kosztów uzyskania przychodów, warunki stosowania, zasady rozliczeń.
    2. Zmiany w zakresie rozliczania składki zdrowotnej przez przedsiębiorców, nowe zasady obliczania wysokości składki w zależności od formy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych..

  • IV. Wygaśnięcie, od 1 stycznia 2024 r., czasowego zwolnienia z obowiązku rozliczania i opłacania minimalnego podatku dochodowego od osób prawnych przez spółki oraz podatkowe grupy kapitałowe, które w roku podatkowym poniosły stratę albo osiągnęły udział dochodów w przychodach w wysokości nie większej niż 2%. Zasady obliczania i opłacania minimalnego podatku dochodowego za 2024 r.

  • V. Bieżące problemy i zagadnienia.

    1. Zasady rozliczania kosztów w czasie (moment zaliczania wydatków do kup, koszty bezpośrednie i pośrednie, rozliczanie kosztów na przełomie lat podatkowych, koszty zapłacone i poniesione, ubezpieczenia, licencje, certyfikaty, atesty, czynsz inicjalny w umowach leasingowych, remonty, usługi wykonane w następnych okresach sprawozdawczych, zaliczki itp.).
    2. Zasady dokumentowania kosztów uzyskania przychodów.
    3. Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reprezentację, reklamę, sponsoring, udział w targach i imprezach reklamowych oraz sprzedaż premiową. Obowiązek składania PIT – 11 w przypadku nieodpłatnych świadczeń dla kontrahentów oraz sytuacje, w których firmy nie muszą składać tych informacji.
    4. Koszty egzekucji i postępowania sądowego, kary umowne, odszkodowania, naprawy gwarancyjne, rękojmia za wady - warunki zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów.
    5. Świadczenia na rzecz pracowników – zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów, wydatki nie stanowiące kosztów podatkowych, zasady opodatkowania przychodów u pracowników, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych.

  • VI. Podatek od towarów i usług.

    1. Zmiany od 1 stycznia 2025 r.
    a. Nowe zasady rozliczania kaucji za opakowania zwrotne w postaci butelek szklanych - w związku z wejściem w życie systemu kaucyjnego w Polsce.
    b. Wprowadzenie, od 1 stycznia 2025 r., obowiązku zapewnienia współpracy kasy rejestrującej on line z terminalem płatniczym. Sankcje za nieprzestrzeganie przepisu.
    2. Bieżące problemy i zagadnienia.
    a. Zasady potrącania podatku naliczonego, odliczanie podatku VAT z faktur zawierających tzw. błędy mniejszej wagi (np. błąd w nazwie lub adresie nabywcy bądź sprzedawcy, błąd w NIP-ie, błąd w dacie sprzedaży itp.) bez obowiązku wystawiania noty korygującej lub faktury korygującej oraz z faktur wystawionych przez podmioty nie zarejestrowane jako podatnik VAT..
    b. Najczęściej występujące problemy praktyczne związane z potrącaniem podatku naliczonego – odliczanie podatku VAT z faktur zawierających błędy dotyczące kwoty podatku, stawki, ceny, wartości lub ilości towarów, niedobory, straty, zakup usług gastronomicznych i noclegowych, zakup usług cateringowych, zakup alkoholu.
    c. Obowiązek wystawiania faktur zaliczkowych, obligatoryjne elementy takiej faktury oraz przypadki kiedy podatnik nie musi wystawiać faktur zaliczkowych.
    d. Rozliczanie zaliczek w obrocie krajowym i międzynarodowym, moment powstania obowiązku podatkowego, zaliczki nie podlegające opodatkowaniu VAT – em, nadpłaty, zasady potrącania VAT – u naliczonego przez nabywcę.
    e. Czynności nieodpłatne: użyczenia, prezenty, nagrody, przekazanie i zużycie towarów oraz świadczenie usług na potrzeby reprezentacji i reklamy, prezenty o małej wartości, drukowane materiały reklamowe bądź informacyjne, próbki, świadczenia na rzecz pracowników, świadczenia finansowane z ZFŚS, świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.), darowizny, świadczenie usług bez pobrania należności – zasady rozliczania na gruncie VAT.

  • VI. Pytania Uczestników szkolenia

Koordynator szkolenia

W przypadku pytań prosimy o kontakt:

ikona kontaktu

Karol Nowicki

Wykładowca

Tomasz Wojewoda

Ekspert podatkowy, były wieloletni pracownik Ministerstwa Finansów oraz Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie. W swojej dotychczasowej karierze zawodowej przeprowadził ponad 2.000 wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych, przeszkolił ponad 60.000 osób z zakresu prawa podatkowego. Od 1996 r. współpracował z wydawnictwami: „INFOR”, „C.H. Beck”, „Hubertus”, „Darschlung und Vaschover”, „Wiedza i Praktyka”, „UNIA - PRESS’ - opublikował ponad 300 artykułów z zakresu prawa podatkowego i cztery publikacje książkowe „Leasing w aspekcie podatków dochodowych oraz podatku od towarów i usług”, „Koszty w podatkach dochodowych”, „Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatkowym”, „VAT naliczony i należny – wybrane zagadnienia”.

Informacje Organizacyjne

  • Czas Trwania

  • Przebieg szkolenia on-line

  • Co będzie Państwu potrzebne na szkoleniu on-line?

  • Potwierdzenie. Link do szkolenia

  • Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia

  • Materiały dydaktyczne

  • Płatności

  • Kontakt z koordynatorem

obraz szkolenia

Szkolenie na zamówienie.

Jeżeli jesteś zainteresowany tym szkoleniem, skontaktuj się z nami!

Telefon: 735 884 001
Telefon: 735 884 005
Mail: biuro@edudirect.pl