Kontraktowanie świadczeń z NFZ w 2025 roku. Prawo i praktyka krok po kroku
Opis
Szkolenie: Kontraktowanie świadczeń z NFZ w 2025 roku. Prawo i praktyka krok po kroku.
Szkolenie kierujemy do osób zarządzających placówkami medycznymi oraz pracowników odpowiedzialnych za kontraktowanie i rozliczanie świadczeń.
Opowiemy m.in o zasadach przygotowania oferty, omówimy kryteria wyboru stosowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
Porozmawiamy również o tym jak uniknąć błędów, które mogą skutkować odrzuceniem oferty przez NFZ.
Spotkanie prowadzi Gabriela Jędrys – specjalistka z zakresu prawa medycznego i gospodarczego – świadczyła obsługę prawną na rzecz NFZ; aktualnie pomaga podmiotom leczniczym m.in w przygotowaniu ofert, umów, reprezentuje je w sądzie w spornych przypadkach. Uzyskają Państwo zatem nie tylko wiedzę dotyczącą przepisów prawa ale przede wszystkim ogromną ilość przykładów „z życia” oraz praktycznych wskazówek.
Program
1. Kalendarz kontraktowania świadczeń i omówienie możliwości dalszego aneksowania umów przez NFZ.
2. Jakie są szanse nowego oferenta, który w przeszłości nie był świadczeniodawcą NFZ w danym rodzaju/zakresie świadczeń.
3. Przygotowanie oferty
• jakie czynności należy wykonać przed ogłoszeniem postępowania przez NFZ
• czy można złożyć dobrą ofertę i dlaczego nie jest możliwe zawarcie korzystnej umowy z NFZ,
• jak korzystać z usług firm, które sporządzają ofertę i dlaczego niezbędna jest ścisła współpraca i wiedza oferenta o warunkach kontraktowania.4. Zasady kontraktowania
• przepisy prawa – „biblia oferenta” i ich znaczenie w procedurze kontraktowania,
• pojęcie rodzaju i zakresu świadczeń, definicje pojęć,
• różnice pojęć rodzaj i zakres w ustawie o świadczeniach i kryteriach wyboru ofert.5. Warunki świadczeń gwarantowanych – znaczenie w procedurze, wyjaśnienia używanych zwrotów i pojęć, interpretacje Ministra Zdrowia.
6. Znaczenie danych w rejestrach i kodów komórek organizacyjnych w ofercie.
7. Kryteria wyboru ofert – ich waga w postępowaniu, omówienie poszczególnych kryteriów i sposób ich stosowania przez poszczególne oddziały wojewódzkie NFZ na podstawie dotychczasowych oświadczeń, interpretacje Ministra Zdrowia:
• pojęcie specjalisty i wymiaru czasu pracy personelu,
• kryterium realizacji wymienionych świadczeń – jak je rozumieć,
• kryterium pomieszczeń, sprzętu i aparatury medycznej – tytuł prawny,
• lokalizacja i miejsce udzielania świadczeń,
• kryterium certyfikatu – omówienie
• kiedy wykazywać podwykonawcę
• kryterium prowadzenia indywidualnej dokumentacji medycznej i EDM,
• odrębna aplikacja do rejestracji świadczeniobiorców,
• harmonogram czasu pracy,
• współpraca z AOTMiT,
• kryterium ciągłości,
• kryterium ceny – sposób obliczania ceny i jej wartości punktowej w ofercie.8. Ujemne punkty w ofercie:
• przypadki nieprawidłowości w realizacji umowy i skutki ich nieujawnienia w ofercie,
• negatywne skutki przeprowadzanych przez NFZ kontroli i weryfikacji.9. Przesłanki odrzucenia oferty:
• Nowa przesłanka - omówienie systemu IOWISZ po zmianach prawa od grudnia 2020 r. i jego znaczenia w procedurze kontraktowania, omówienie dotychczasowych doświadczeń w stosowaniu tego kryterium w postępowaniach konkursowych.
10. Procedura kontraktowania świadczeń przez NFZ:
• techniczne składanie oferty – nadanie pocztą, kurierem, dołączanie załączników, składanie oświadczeń, itp.,
• część jawna i niejawna postępowania,
• weryfikacja oferty, wezwanie do wyjaśnień, uzupełnienia braków – jak sobie radzić,
• terminy w procedurze kontraktowania świadczeń przez NFZ,
• przyczyny odrzucenie oferty i konsekwencje dla oferenta,
• najczęściej popełniane błędy przez oferentów.11. Postępowanie odwoławcze:
• protest i odwołanie od rozstrzygnięcia konkursu – tryb postępowania,
• podstawa i treść protestu i odwołania,
• terminy składania środków odwoławczych i ich obliczanie,
• sąd administracyjny – procedura,
• jakie są możliwości zawarcia umowy w przypadku składania środków odwoławczych,
• dotychczasowe orzecznictwo sądów administracyjnych w sprawach w związanych z postępowaniem odwoławczym, doświadczenie wykładowcy w tym zakresie.
Koordynator szkolenia
W przypadku pytań prosimy o kontakt:

Joanna Ajdys
Telefon: 735 884 001
Mail: joanna@edudirect.pl
Wykładowca
Gabriela Jędrys
Radca prawny, specjalista z zakresu prawa medycznego, cywilnego i gospodarczego, świadczyła w przeszłości obsługę prawną na rzecz NFZ. Posiada duże doświadczenie w sporządzaniu umów, prowadzeniu sporów sądowych i postępowań egzekucyjnych. Prowadzi obsługę prawną dla wielu podmiotów prowadzących działalność leczniczą. Pisze artykuły, prowadzi szkolenia, wykłady, seminaria i webinary na temat kontraktowania, realizacji umów oraz kontroli NFZ, prawa medycznego i działalności leczniczej. Autorka wielu publikacji w magazynach specjalistycznych. Prowadzi blog dla świadczeniodawców: umowynfz.pl
Informacje Organizacyjne
-
Szkolenie w godzinach 9:00 - 15:00
-
Szkolenie on - line - poznaj korzyści
-
Co będzie Państwu potrzebne na szkoleniu on-line?
-
Potwierdzenie. Link do szkolenia
-
Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
-
Materiały dydaktyczne
-
Płatność
-
Kontakt z koordynatorem szkolenia